Khamis, 31 Disember 2015

TERSEREMPAK DENGAN KENDERAAN GOOGLE MAPS

Hari ni pergi Wisma Yakin untuk buat tempahan baju melayu. Ke Y. S. Tailor. Selesai di sana pergi pula ke Mydin cari-cari barang. Tapi tak lama lah di Mydin. Grab n go... Dapat barang terus gi bayar.

Keluar dari Mydin terus saya ke motor. Dalam saya nak keluar dari jalan depan Mydin ni, nampak pula satu kenderaan pelik, atas bumbungnya ada kamera yang agak tinggi. Saya agak dalam hati " ni mesti kenderaan google". Biasanya tengok dalam internet jer. Hehe hari ni boleh pulak terserempak.

Kalau tak silap kereta Exora. Saya pun tak pasti, sebab tengah naik motor. Dalam hati "kalau aku pandang, nanti mesti dia rekod muka aku, hehe".

Tak tak lah kalau dia tengah rekod, jalan pun tengah jem time tu. Tentunya dia snap gambar sekali dua macam tu.

Kalau ikut apa yang saya tahu, gambar kita kalau dah direkod, ia akan tersimpan dalam internet, cuma tak pasti berapa lama. Kalau saya buka google street rumah saya yang sekarang, masih lagi gambar rumah belum ubahsuai. Pulak depan rumah, ada jiran berbangsa India sedang basuh kereta. Harapnya takde lah sesapa buat benda tak senonoh atau kurang sopan depan kamera ni, hehe nanti diabadikan dalam internet. Bukan senang nak buang. Kena hubungi Google la agaknya.

Saya dah pun sampai ofis. Jadi nak teruskan kerja. Hehe




Tiada ulasan:

Catat Ulasan