Isnin, 11 Januari 2016

KEHILANGAN BUKU REKOD KESIHATAN ANAK

Satu benda yang memang dianggap tidak penting ialah Buku rekod kesihatan anak. Saya dah lama tak bawak anak pergi klinik untuk imunisasi dan tak pasti pada umur berapa yang perlu diimunisasi.

Sekarang pulak, barulah menggelabah mencari buku yang entah dimana letaknya, setelah beberapa tidak dipedulikan. Sebabnya: anak saya masuk darjah satu 2016. Cikgu sekolah minta buku tu. 

Apa yang perlu dibuat?
Saya cari no telefon Jabatan Kesihatan Negeri Selangor berkenaan perkara ni, saya disambungkan ke bahagian pembangunan kesihatan, dan dari situ saya disambung ke satu unit, saya tak pasti unit apa. Saya diminta menghubungi klinik kesihatan yang pernah dikunjungi untuk imunisasi anak. Saya terbayang Labuan. Dulu tinggal di Labuan, dan pernah bawa anak ke Klinik Kesihatan di sana. 

Yes. Dah ada jalan nak selesaikan. Tapi... yang jadi masalah, saya dah tidak tinggal di Labuan. Tapi apa pun saya hubungi Labuan untuk bertanya berkenaan perkara ini. Saya diminta menghubungi Bilik 7 dan saya diberi no telefon untuk dihubungi. Setakat ini saya belum call Bilik 7 tu. Mungkin ada yang tertanya apsal bilik 7. Bilik tu memang khas untuk urusan kanak-kanak.

Baru sahaja hubungi klinik tu, butiran anak saya berikan dan pegawai yang menjawap panggilan menyatakan akan menghubungi saya berkenaan hasil pencarian rekod suntikan anak di sana. Jadi sekarang ini saya akan menunggu hingga dapat hasil carian dan selepas itu saya akan memaklumkan kepada pihak sekolah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan