Khamis, 31 Disember 2015

MULA MENYEWAKAN RUMAH YANG DIBELI

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah,

Beberapa minggu lepas saya membuat iklan di Mudah.my untuk menyewakan rumah yang sekarang ini telah selesai di ubahsuai. Selesai sahaja muatnaik maklumat ke Mudah.nya dan dipapar, beberapa orang mula menghubungi saya. Saya terfikir "Eh.. cepat pula orang hubungi saya" padahal baru sahaja tak sampai sejam. 

Kata saya kepada semua yang hubungi saya tu " saya cadang encik/puan pergi tengok dulu rumah dan kawasan, lepas tu kalau rasa sesuai baru komfomkan dengan saya dan teruskan booking". Yelah saya pun tak nak menyusahkan diri sendiri dengan yang bila tengok gambar rasa ok tetapi bila dah pergi, rasa suasana tak sesuai. Pendek kata tak nak pening kepala yang tengah pening. Hehe.

Daripada ramai yang telefon tu, ada seorang yang serius bertanya dan ingin terus tengok rumah. Jadi saya susun masa untuk pertemuan.

Pada hari pertemuan, beliau melihat rumah yang ketika itu belum 100% siap ubahsuai, lalu terus memberi kata putus jadi untuk menyewa. Saya dalam hati, mengucapkan rasa syukur kerana dapat penyewa dalam masa yang singkat dan tidak perlu bersusah payah mencari penyewa. Thanks  to Mudah.my.

Beliau terus mengeluarkan wang tunai untuk bayaran deposit, saya pun agak terkejut kerana dia terus ingin membayarnya. Saya terima bayaran dan berjanji akan menyiapkan rumah sebelum tahun baru.

Insya allah sewaan bermula 1 Jan 2016 iaitu esok.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan