Ahad, 21 September 2014

20140731- BERAYA DI BANTING

Hari ni beraya di Banting kampung mak mertua saya. Dia di lahirkan dan dibesarkan di sini. Adik-beradiknya pun ramai di sini. Kami ke sana bersekali 6 buah kereta. Saya, hari raya pertama di kampung, di Tanjung Karang, Selangor. Hari raya kedua di Seberang Perak di rumah arwah atuk. Nenek tiri dan adik beradik mak semua hampir semua di sana.

Hari ketiga, ke Banting. Kami, saya anak-anak dan isteri bertolak dari Tanjung Karang terus ke Banting. Semua berpakat berjumpa di rumah Wak Tar.

Antara rumah yang kami ziarahi:

1. Wak Tar

2. Nenek Mis

3. Wak Jan

Saya pun dah tak berapa ingat rumah sapa lagi yang kami pergi. Hampir dua bulan yang lalu.

Makanan best tak?

Alhamdulillah, datang ni pun bukan nak makan sangat. Apa yang dihidang kami makan. Ada yang hidang makan berat, ada yang hidang kuih je. Tak sempat lapar sepanjang di sana.

Bila lagi nak ke Banting?

Entahlah, sekarang ni pun dah berada di Labuan. Nak balik semenanjung kena tunggu akhir tahun lah nampaknya.

Gembira

Berjumpa dengan sanak saudara cukup menggembirakan. Anak-anak saudara pun ramai, masing-masing dengan perangai berbeza, memang menghiburkan.

Raya di Tanjung Karang, saya tak sempat lagi nak siapkan. Setakat ni, ini sahaja.

Terima kasih sudi singgah di Blog ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan