Khamis, 13 November 2014

Beli penapis (filter) lensa di Ebay

Kali ni saya nak update pasal penapis lensa (filter) bagi kamera yang baru saya beli iaitu Canon Powershot G16. Bimbang juga kalau lensa kamera bercalar. Jadi cari punya cari di internet, benda kat bawah ni lah saya jumpa. Satu adapter, dua filter dan penutup lensa. Harga USD 26.99.

  141113- ebay pembelian

Kalau di ebay, banyak ni harganya…Ini antara yang murah saya boleh dapat. Yang bestnya penghantaran percuma.

141113- ebay pembelian 2

Hantar sampai ke Labuan. Aaa…bayar guna Paypal. kalau ada yang tanya, “Takde kaedah lain ke, nak bayar?” Biasanya penjual mengutamakan Paypal. Lagipun guna paypal ni mudah jer kalau nak buat bayaran.

141113- ebay pembelian 3

Kalau di Lelong.com.my agak mahal.

Kualiti? Ermm entahlah, tak pasti baru kali pertama beli, jadi tak dapat nak pastikan kualitinya.

141113- ebay pembelian 4 Order pada 28 Oktober 2014. Lebihkurang dua minggu juga nak sampai. 12 November 2014 sampai.

IMG_1640 Bungkusannya guna sampul surat biasa jer. Tapi yang paling penting sampai ke tangan. :)

IMG_1641

Ni lah rupanya, semua barangan tu buatan Jepun. Jenama yang tak dikenali. Tapi dari segi pembuatannya saya lihat kemas dan baik. Yang dalam kotak tu adapter untuk diguna pasang filter nanti.IMG_1643

Ini filter UV dan PolarizeIMG_1644

 IMG_1647

 IMG_1648

 IMG_1649

Filter polarized. IMG_1650

Gambar diambil menggunakan kamera Canon Powershot G16

Tiada ulasan:

Catat Ulasan